כל הסיבות להשקיע אבל באמת בהפקת יום גיבוש לצוות שלכם

ניווט מהיר

כל חברה, ארגון, עסק או אפילו עמותה פועלים ויכולים להגשים את המטרות והיעדים שלהם רק בעזרת דבר אחד – עובדים. אותם אנשים שקמים בכל בוקר, עושים הכל כדי להגיע בזמן לעבודה, נותנים מעצמם, לפעמים שצריך נשארים שעות נוספות, עונים למיילים בשעות מחוץ לעבודה וגם לטלפונים, מגדילים ראש ובקיצור, משקיעים מעצמם כל מה שהם יכולים. האנשים האלה, צריכים שיראו אותם, הם צריכים להרגיש שמישהו שם מעריך אותם ורואה את כל העבודה הקשה לאורך כל השנה. איך תראו להם את זה? יום גיבוש. זה נכון שכולנו עובדים בשביל הכסף, כדי לחיות וכדי לשמור על רמת חיים מסויימת, אבל אנחנו גם עובדים כדי לממש ולהגשים את עצמנו וכדי להיות חלק ממערכת, להרגיש טוב עם עצמנו.

 

מדוע זה כל כך חשוב להפיק אירועי גיבוש?

  1. השגרה שוחקת, כדאי לשבור אותה- בין אם אתם ארגון גדול ובין אם עסק קטן, בסופו של דבר, רובנו נשאבים לתוך שגרה. הפקת אירועים כמו יום גיבוש למשל, מעולה בשביל לשבור את השגרה הזו ובעצם מאפשרת לעובדים לשכוח מהכל, להשאיר את הפגישות, המיילים ושאר הדברים שקשורים לעבודה בצד ופשוט להנות. יש המון דברים שאפשר לעשות למען העובדים, חוץ מיום גיבוש, רק כדי לשבור את השגרה.
  2. לערבב בין האנשים – בחברות בעיקר גדולות, הרבה פעמים יש אנשים שעובדים במחלקות שונות או קומות אחרות ואפילו לא מכירים אחד את השני. הרי זה די מוזר שיש מישהו שעובד איתי באותה חברה ואני לא מכיר אותו? לא?. כן, לגמרי! אז כדי לשנות את זה ולגרום לכולם להתערבב אחד עם השני, שווה להרים פעמיים בשנה לפחות יום גיבוש לעובדים. כמובן שניתן גם להפיק יום גיבוש לפי מחלקות או לפי צוותים, אבל זה כבר לגמרי נתון לשיקולכם.
  3. להעלות את המוראל ואת רמות האנרגיה- לא תאמינו איך העובדים שלכם יחזרו אחרי יום גיבוש שתפיקו עבורם. הם יחזרו שמחים יותר, אנרגתיים יותר, עם יותר מוטבציה ופרודקטיביים יותר.

טיפים חשובים להפקה של יום גיבוש

קודם כל, שווה לנסות להבין מה מעניין ומה באמת יהיה כייף לעובדים שלכם. האם אתם באמת רוצים לגבש אותם אחד עם השני?, אולי אתם רוצים פשוט לאפשר להם להנות, להתפרק באיזו מסיבה טובה עם אלכוהול איכותי, בריכה ומוזיקה או אפילו חופשה במתחם צימרים בדרום? אם תצליחו לשים את האצבע על כמה מטרות מרכזיות שאתם רוצים להגשים במהלך, תוך כדי וגם אחרי יום הגיבוש הזה, זה יהיה מצוין. אם ניתן שווה לערב את העובדים ולשאול אותם איזה יום גיבוש הם היו רוצים. שנית כל, שווה להגדיר תקציב לכל ההפקה הזו. כמו שהבנתם יש כל מיני סוגים של ימי גיבוש ויש הבדל מאוד גדול בין לקחת את כל העובדים להופעה או לסרט לבין להפיק עבורם חופשה שנתית בבית מלון. חשבו על כל מה שמסביב בין אם זה כיבוד עבור העובדים, פעילויות, אטרקציות שיהפכו את יום הגיבוש ליותר מעניין עבור כולם. כדאי לקחת בחשבון נושאים כמו המיקום של יום הגיבוש, מזג אוויר והתארגנות חלופית במידה ויש הפתעות מבחינת מזג אוויר.

 

לסיכום, אם העובדים שלכם ואולי גם אתם נמצאים אחרי תקופה אינטנסיבית בעבודה, אם אתם מרגישים שיש תחלופה גבוהה מדי בצוות, אם לא השקעתם בזמן האחרון במשהו שקשור לגיבוש או נטו פאן, זה הזמן לחשוב על זה קצת יותר ברצינות ולהעלות בחזרה את המוראל, האנרגיות והמוטיביציה.