אטרקציה תיירותית: מבנים עתיקים בעולם

ניווט מהיר

תיירות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. מה יותר מהנה מאשר ליסוע לחו“ל, להיום עם האנשים שהכי קרובים לנו?, לקחת הפסקה מהחיים הדי משוגעים ולחוצים שלנו ופשוט להנות. זה כייף לאכול במסעדות, לעשות קצת שופינג, לטייל ברחובות וכן, גם לקחת חלק מכל מיני אטרקציות תיירותיות כמו מוזיאונים, מבנים עתיקים בעולם, מקומות סימבוליים ועוד. אז הנה כמה מהמבנים שאתם חייבים להכיר.

 

ארמון הפלש ברומניה

בשונה ממבנים הנבנים כיום ומצויידים היטב בטכנולוגיות, מערכות מתקדמות, קירות מסך עם דגש על עיצוב מודרני, הארמון הזה נחשב לאחד האתרים ההיסטוריים הכי יפים שיש באירופה. בעבר הוא שימש את משפחת המלוכה למגורים בעונת הקיץ החמה והוא מרשים שאין לתאר.

 

טירת מטסומוטו ביפן

אם כבר התמזל מזלכם ליסוע ליפן, אסור לכם לפספס את המקום הזה. מדובר בשילוב ייחודי בין אדריכלות, טבע, המון ירוק והיסטוריה עתיקה של המסורת היפנית המרתקת. בהחלט שווה ביקור.

 

האלקסר סגוביה בספרד

בראש צוק ממוקם אחד המבצרים העתיקים והיפים שיש בספרד. מדובר במבנה מאוד ייחודי ופופולארי ששימש בהיסטוריה שלו למגוון מטרות כמו ארמון מלוכה, בית סוהר, אקדמיה צבאית ובית ספר. היום זה מוזיאון לכל דבר.

 

טירת נוירשווינשטיין בגרמניה

ממש בסמוך לאוסטריה ממוקמת הטירה המדהימה הזו שמביאה למעלה ממליון תיריים מרחבי העולם לבקר בו. מדובר באחד היעדים הכי תיירותיים באירופה כולה.

 

מנזר סנתה קתריה בחצי האי סיני במצריים

בעבר המנזר הזה שימש בתור מקום תפילה והוא מוגדר כאזור מוגן מהמאה השישית לספירה. הסיפור מספר את תקרית הסנה הבוער שהתרחש ממש באותו מתחם.

 

איה סופיה בטורקיה

מבנה שנמצא באיסטנבול וקיים משנת 537 לספירה. מדובר במבנה המאופיין בארכיטקטורה ביזנטית קלאסית שהפך למסגד וגם למוזיאון.

טירת סנט אנג‘לו באיטליה רומא

בשנת 193 לספירה, בנה הקיסר המוכר אדריאנוס בית עבור משפחתו במטרה שתוכל להעביר את הנכס הלאה לדורות הבאים. המבנה אמנם לא מפואר מדי, אך הוא מרהיב ביופיו. זוהי טירה בגודל עצום שבתוכה מוצב פסל ענק של הקיסר כשהוא נמצא על מרכבה. עד היום הטירה שמורה ומאפשרת טיול בין עתיקות. היא שימשה בעבר גם בתור מצודה עתיקה, גם כבית כלא וגם עבור מעבר סודי שמוביל לוותיקן. עם השנים החליפו את הפסל בדמות מיכאל המלאך ולכן השם שלה הוא סנט אנג‘לו.

 

מגדל הרקולס בספרד

בחצי אי הממוקם בסמוך לעיר קורוניה, ממש בכניסה לנמל העיר, עומד לו מגדל הרקולס בגובה של 55 מטרים. יש לו מאפיינים אדריכלים מרשימים מאוד ועד היום הוא שומר על עצמו ואף הוגדר על ידי אונסק“ו כאתר מורשת עולמי.

 

טירת האוורד באנגליה

אחוזה עצומה בגודלה הממוקמת בצפון העיר יורקשייר. זהו למעשה אחד מבתי המגורים הכי גדולים בעולם והיא שירתה את משפחת האצולה למעלה מ-300 שנים. שווה צפייה.

 

ארמון יקטרינה ברוסיה

שימש בתור ארמון הקיץ של הקיסרים ברוסיה ויש בו אולמות מרשימים שעוצבו בסגנון הבארוק. מקום מאוד מיוחד שאין כמותו שני.

 

טירת קונווי בויילס

טירה עתיקה שבנו בשנת 1289 כאשר התקיימה המערכה השנייה בה כבשו את ויילס מחדש. הטירה עלתה למלא אדוארד הראשון 15,000 לירות שטרלינג.

 

ארמון שיון בשוויץ

הארמון ממוקם ממש על אי באגם ג‘נבה המפורסם ונחשב לאחד המקומות הכי מתויירים שיש באירופה.

 

מון סן מישל צרפת

אי שלם ולא רק מתחם של מקום אחד. בשל תופעת שפח וגאות ייחודית  הוא מתחבר עם היבשה ושייך לקומונה של חמישים אנשים שחיים שם משנת 1999.